Şirket, uygulamanın son çeyrekte dokuz milyon yeni kullanıcı ekleyerek toplam günlük aktif kullanıcı sayısını (DAU) geçen yıla göre %12 artışla 406 milyona çıkardığını söyledi.
Bu dönüm noktası, Snap’in reklam geliri yavaşlarken maliyetleri düşürmek amacıyla iş gücünün yaklaşık %20’sini işten çıkarmasından bir yıldan biraz daha uzun bir süre sonra geldi. Yeni ürün özellikleriyle birlikte bu kesintiler görünüşe göre meyvelerini vermeye başlıyor.
Snapchat 400 milyondan fazla kullanıcıya ulaştı
CNBC’ye göre şirket, çeyrekte geçen yıla göre %5 artışla 1,19 milyar dolar gelir bildirdi ve bu artış Wall Street analistlerinin tahminlerinin dahi daha üstünde gerçekleşti. Snap yaptığı açıklamada, reklam dışı gelir kaynaklarını artırma stratejisinin önemli bir parçası olarak abonelik hizmeti Snapchat+’a dikkat çekti. Snap, geçtiğimiz ay, kullanıcılara ayda 4 dolara özel ve deneysel özellikler sunan Snapchat+’ın beş milyon aboneye ulaştığını duyurmuştu.
Üretken yapay zeka da şirket için parlak bir nokta oldu. Şirketin nisan ayında tüm Snapchat kullanıcılarının kullanımına sunulan MyAI sohbet robotu, OpenAI destekli sohbet robotuyla toplu olarak 20 milyardan fazla mesaj alışverişinde bulunan 200 milyondan fazla kişiye ulaştı. Snap, asistanın “günümüzde mevcut en çok kullanılan yapay zeka sohbet robotlarından” biri olduğuna inandığını söyledi.